Kermesimiz vardi 4 gun boyunca ve bugun bitti. Birkaç  pasta-kek yaptim. Satilacagi için tadlarina bakamadim kermesee gittigimde de çoktan bitmisti :) Kakaolu maffin yaptim 25-30 tane. Tarifi hunerli bayanlardan aldim. Orjinal tarifini ekliyorum buraya. Fazla olmasi için  2 kati malzeme kullandim.



Malzemeler (12 adet muffin için)

2 Adet Yumurta
3/4 Su Bardağı Toz Şeker (1 su bardağından 1 parmak eksik)
1/2 Su Bardağı Sıvı Yağ (yarım su bardağı)
3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt 
1,5 Su Bardağı Un
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
2 Yemek Kaşığı Damla Çikolata (isteğe bağlı)


Uzeri için;

 krem santi
sekerleme
1 su bardagi soguk sut
1 paket krema sertlestirici ( creme fix )


Yapılışı

Yumurta aklarını ve sarılarını ayırın. Akları cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Sarılarıda şeker ve kaynar su ile 4-5 dk. şeker tamamen eriyinceye kadar çırpın.
Yumurta sarılarına, yaği, yoğurtu ekleyin biraz daha çırpın.
Yumurta aklarınıda ekleyin ve mikserin en düşük devrinde karıştırın.
Toz malzemeleri (un, kabartma tozu, vanilya ve kakao) birlikte eleyin ve damla çikolatalar ile birlikte karışıma ekleyin. Çok az daha çırpın.
Muffin kalıplarının içine bir parmak boşluk kalacak şekilde pay edin.
Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 25-30 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin. (ilk 20 dk. fırının kapağını açmayın)