9.10.2017

Fransa'da diploma denkligi nasil alinir? Comment obtenir une attestation?


Merhaba, fransa’da benim gibi Acikogretim Anadolu Universitesinden Ilahiyat mezunlarina bir duyurum var 📢📣 📣📣📣📣📣📣📣📣

2 yillik önlisans ilahiyat bolumunu 2016 da bitirmistim malum. Sonra bununla neler yapilir yapilmaz arastirmistim 🤔
Diyanet vs de calismak isteyen mezun arkadaslarimiz telefon ettiklerinde « 2 yillik diploma ile
calismazsiniz, ancak mahalle sohbeti verirsiniz » deyip kapatmislardi. Tabi bu 2012 civarinda olan bir olay, umarim simdi bazi seyler degismistir. 😕
Bazi arkadaslar Turkiye’de Dikey Gecis Sinavina girip Lisans tamamlama yapip 4 yila tamamladilar Turkiye’ye yilda 4-6 kez gidip gelip. 😄👍🏼

Bazilarida benim gibi bebek buyuttu 🤣 

tabi bileydim boyle olacagini 4 yillik bir bolum okurdum ama onuda gozum yemedi cunku sadece sosyoloji ve Turk dili ve edebiyati bolumleri var onlarida ben istemedim zor geldi bana 🙃 

Neyse velhasili kelam diplomayi aldik! eee aldik ta napcaz simdi bununla? Acaba Fransa’da bir karsiligi var mi? Egitime devam edilebir mi? 🤔 kafamda deli sorular dolasirken yabanci diplomalari taniyan ve onun karisiligini ne oldugunu soyleyen belgeleyen bir kurum varmis efendim bunu ogrendim 😮 

bizimkini tanimaz belki var midir yokmudur karsiligi diye merak ettim aman dedim nolcaksa olsun deyip aldim karsima arkadasimi dedim basvuralim bacim. Oda sagolsun yardim etti gonderdik diplomayi ve kimlik bilgileri vs. 😄 

tabi ben merak ettim baya ne olacak diye. Ret mi gelecek gelmeyecek mi derken 2 ay surdu beklemem 😒 
ama sonra basvurunuz kabul edildi odemeyi yapin diye mesaj geldi 😎💶💶💶 bastik paralari parise 🤣🤣 

(70€ istiyorlar) ve kavustuk belgemize. 

J’ai bien reçu l'attestation 😏 

evet ilahiyatci kardeslerim diplomamizin karsiligi fransa’da niveaux de formation ||| yani bac+2 imis. 

Siz bununla CAP yapabilirsiniz ( ki yaparken fransizca derslerden muaf oluyorsunuz; fransizca, tarih, cografya, matematik, spor vs) ( yeni ogrendim ki Turkiye diplomalari buna dahil degilmis malesef :( Avrupa Birligi ulkeleri arasinda olmadigi için )

Vérifiez le dernier diplôme que vous avez obtenu et l’année d’obtention pour bénéficier de la dispense des épreuves du domaine général : Français, Histoire, Géographie, Maths et Sport.
Vous êtes dispensé(e) de toutes les épreuves du domaine général si vous êtes déjà titulaire d’un autre CAP, d’un BEP ou d’un Bac.

 yada université de strasbourg da 3. Siniftan (cok iyi bir fransizca ile) Faculté des Sciences Historiques yani tarih fakultesi Histoire et civilisation des mondes musulmans bolumunude okuyabilirmissiniz. (Esim diyor ben degil (ki kendisi islamolog oldu  bilmem kacinci masteri) 

Basvuru detaylarini  fotograflarla asagiya ekleyecegim. 😊  Seve seve yardimci olurum. Dil bilen, dogma buyume fransa’da olan arkadaslara da ozellikle tavsiye ederim. Yapin bacilarim kardeslerim.





ilk once attestation almak için su linke tiklayin: http://www.ciep.fr/enic-naric-france asagidaki sayfa acilacak;


daha sonra PARTICULIER e  tiklayin  (asagidaki sayfa açilacak)


COMMENT OBTENIR UNE ATTESTATION'a tiklayin (asagidaki sayfa açilacak)




Kirmizi çerçevedeki linke tiklayin →tiktik sonra asagidaki sayfa açilacak




  • Vous souhaitez déposer une demande cliquez ici yazan yere tiklayin ve çikan formu doldurmaya baslayin. 
  • bilgilerinizi doldurduktan sonra valider e tiklayin asadaki sayfa çikacak.
  • yazdiginiz mailinize dosya numaraniz ile link gelecek, o linke tiklayin.
çikan formu doldurun, yalniz formu doldururken hata çikabilir sayfa degisebilir yada kapanabilir arada hata veriyor o yuzden tekrar tekrar mailinizdeki linke tiklayip deneyin.




Valider'e bastiktan sonra diplomaniz ile ilgili sayfa açilacak; maksimum 2 diploma ekleyebiliyorsunuz.
Diplomanizi hangi ulkeden aldiginizi, bolumunuzu, hangi dilde verildigini hepsini doldurun valider'e basin.



Formu doldurunca tekrar diploma eklemeyecekseniz valider'e  basin.



Par téléchargement (sur ce même site) e tiklayin ve altindaki 70€ odeyeceginizi kabul ettiginiz kutucuga tiklayin

Oturum kartinizi yada varsa fransiz kimliginizi, diplomanizi, egitim suresinin yazdigi sayfa ve not dokumlerinin oldugu sayfalarin hepsini scan yaparak PDF halinda ordaki kalem resmine basarak yukeyin. PDF boyutu sinirlandirilmis bu sebeple online pdf kuçultme sitelerinden pdflerinizi kuçultebilirsiniz. 



Tum bilgileri doldurduktan sonra dosyalariniz tamamlanmistir yazisi çikiyor ve odeme anlasmasini onayliyorsunuz ve confirmer yapiyorsunuz.



ve islemleriniz bitiyor, artik karsi taraftan olumlu cevap, eksik belge  yada red içeren mail bekliyorusunuz. 

islemlerin surmesi ve  onay gelmesi maksimum 4 ay suruyor, eger onaylandi ise belgeleriniz odemenizi yapmalarini istedikleri mail gonderiyorlar ve online sekilde kredi kartiniz ile odeme yapiyorusunuz. 70€
Bir kaç gun sonra da size diploma denkliginizi veriyorlar. 

Benim diploma denkligim 2 ay surdu gelmesi, baskalarininki bir haftada gelebilir belli olmuyor. 

Umarim faydali olmusumdur, 
Kolay gelsin, sevgiler... 



31 yorum:

  1. Merhaba türkiye de yaşıyorum burdaki diplomanın bilgilerini bu siteye girsem fransa da ki karalığı çıkar ki acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MErhaba, size yanlis bilgi vermisim. Fransa oturum karti yada fransiz kimliginiz gerekiyor. Bu sebeple çikmaz sanirim. Fransa'da yasamaniz gerekiyor yani.

      Sil
  2. selamun aleykum kardesim
    diplomalari felan o belgeleri turkce olarak mi yoksa fransizcaya tercume ettirip mi yollamak gerek ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykum selam. Diplomalarinizda infilizce yada diger dillerde ibarelee varsa tercumeye gerek yok.

      Sil
  3. Merhaba ben Fransa da yaşıyotum.Vatandaşlığımı 2012 de delf a1 diplomamı alınca kazandım.Fransızcam iyi diyemem ama Türkiye den açık öğretimden geöen sene liseyi bitirdim.Acaba bende denklik alabilirmiyim?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba bende geçen yaz açıköğretimden liseyi bitirdim Türkiye de.Fransa vatandaşlığım var acaba bende deklik alabilirmiyim???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lise dipolasini yapmadigim icin bilmiyorum. Universite diplomasini yaptim ben. Ama olabiliyordur tahminimce. Siz bir deneyin. Zaten oluyorsa islemler bittikten sonra size icret oduyorsunuz. Olmuyorsa size bildiriyorlar maille.

      Sil
  5. Şimdi benim kafam karıştı.Denklik alabiliyoruz ama geçerlimi değil???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gecerli yada degil sizin diplomaniaz bagli. Eger cap yapacaksiniz fransizca matematik tarih derslerindenn muaf degilsiniz onu kasettim orda.

      Sil
  6. Merhaba.bende fransada yasiyorum.uludag universitesi mezunuyum onlisans.bende diploma onaylatmak icin arastirma yapiyordum.sayfaniz bu konuda cok yardimci oldu.oncelikle tesekkur ederim.benim anlamadigim eger onaylanirsa diplomam okula mi gidicem .yani eger onay verilir parayi yatirirsak sonraki surec nasil olucak.matematik fransizca gibi derslerden muaf olunmadigini yazmissiniz cunku.en kisa surede donus yaparsaniz sevinirim.tesekkurler

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, onaylandiktan sonra belge size mail gelecek indirmeniz icin bilgisayariniza. 15 gun muhlet veriyorlar o sure sarfina kadar indirip cikti aliyorsunuz. Bu kadar. Derslerden muaf degiliz malesef cunku Turkiye Avrupa Birligi ulkelerinden biri olmadigi icinmis. Ama mutlaka bir isinize yarar belge.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,
    Eşimin sadece diploması var ama Centre Enic-Naric eğitim süresini katılan başka belge istiyor, bu belgeyi de üniversiteden almak gerekiyormuş ama hangi belge istemek gerekiyor ?
    Siz kimlik ve diplomadan başka hangi belge yolladınız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yukarda da belirttigim uzere Oturum kartinizi yada varsa fransiz kimliginizi, diplomanizi, egitim suresinin yazdigi sayfa ve not dokumlerinin oldugu sayfalarin hepsini scan yaparak PDF halinda ordaki kalem resmine basarak yukeyin. 4 yil ogreim gordu yada 2 yil ogrenim gordu yazisi nerede yaziyorsa onun ingilizce yazili hali yoksa fransizca tercumesini yollayin.

      Sil
  9. Merhaba
    Oncelikle bu yaziniz cok faydali .bana cok yardimci oldu tekrar cok tesekkur ederim.benim diploma kabul cevabim 1 hafta icinde geldi. Ve dun 70 euro internetten odeme yaptim.bundan sonra surec nasil isleyecek yardimci olursaniz sevinirim ayrica cap yapilabilir demissiniz .sanirim tekrar universite okumaktan bahsetmissiniz.cap icin ne yapmam.gerekir lutfen yardimci olabilir misiniz? Hem cinsiniz olaraka size tekrar Cok tesekkur ederim
    Iyi gunler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba elif, umarim isine yarar belge. Odemeyi yaptiktan sonra sanirim (40 gun yaziyordu sitede) beklemen gerekiyor gelmesini. Sana link verecekler ondan indireceksin 15 gun sakliyorlar sitede sonra kaldiriyorlar. Cikti alip dosyana koyarsin. CAP icin malesef uzgunumki feansizca dersleri vermen gerekiyor. Derslerden muaf oldugumuzu saniyordum ama CIEP e mesaj yazdigimda Turluye’nin Avrupa Birligi ulkesi olmadigindan diplomamiz ve atestasyonumuz frznsizca dersleri muaf yapmiyor. O yizden oturup matematik tarih cografya fizik hepsini fransizca olarak calismamiz ve vermemiz gerekiyor. B2-C1 seviyesinde feansizcasi olanlar icin zor degilmis sanirim. B1 olanlzrda sansini denesin derim. Ikinci postumda detayli bilgi var. sevgiler

      Sil
    2. elif hanım ödeme yaptıktan kaç gün sonra belgeyi gönderdiler acaba?

      Sil
  10. Merhaba lar size bir kac sorum olacak ozel den ulasma sansiniz var mi +330767272447

    YanıtlaSil
  11. Merhaba sorularını fransaligelin@hotmail.com mailine yazabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba diyaliz teknikeriyim önlisans mezunuyum. Fransa’da çalışmak istiyorum bu denklikle alakalı çok şey bilmiyorum bana yardımcı olabilir misiniz? Nerden nasıl araştırma yapmam gerekiyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çalismak için degil ama okumak için bu denkligi alabiliyorsuuz malesef.

      Sil
  13. Elif hanım merhaba. Farnsada yaşayan ve çok iyi derecede fransızca bilen kişilerin moldovada 4 yıllık fakülte mezunlarının denklikleri daha mı kolay alınır sizce ayfinlatırsanız sevinitim

    YanıtlaSil
  14. Merhaba ben Fırat universitesi mühendislik fakültesinden mezunum ispanyol kız arkadaşımla evlenip Fransa'da yaşamayı kararlaştırdık diplomami Fransa'da kullanabilmem mumkunmudur yada nasıl bir işlem yapmam gerekli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, fransizcaniz B2 ve ustu seviyedeyse denklik alip is bulma kurumu Pôle emploi ya basvurup sansinizi denersiniz.

      Sil
  15. Merhabalar ben aynı işlemleri yapmaya çalışıyorum ama gmail yada hotmail adreslerimi kabul etmiyor ne yapabilirim.şimdiden teşekkürler cevabınız için .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, mailiniz aktif mi? uzun zamandir açmadiysaniz pasiflesmis olabilir mailiniz. Normalde olmasi lazim çunku.

      Sil
  16. Merhaba bu kadar yardımcı olduğunuz için ayrıca teşekkür ediyorum. Şunu sorucaktım ben Harran üniversitesi makina mühendisliği mezunuyum denklik onaylansa kaç yıl daha Fransa'da okumam gerekicek acaba bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  17. merhaba ben diplomalari gonderdim bana yokle iletisime gecin dedi
    2 yil makine okudum sonra dikey gecisle 4 yilliga tamamladim enic narice ikisini yukledim gonderdim bana mail geldi yokle iletisime gecin diyor

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar : aile birleşimi vizesi ile fransadayım henüz oturum kartımı almadım çünkü offı dil kursuna gidiyorum . Lise diplomama denklik almak istiyorum sizce şuan basvurmalımıyım

    YanıtlaSil
  19. Merhaba;
    bende istanbul üniversitesi ön lisans elektrık mezunuyum fransada 4 yıllık üniversiteye tamamlamak istiyorum.benimde denklik yapmam gereiyor değil mi?eğer denkliğim onaylanırsa sonrakı süreç nasıl olur.?ve ben dil için okula başlamadan önce orada devlet üniversitesinde 1 yıl dil okuluna gitmeyi düşüyorum.? ve 4 yıldır çalışıyorum denklik aldığımda iş tecrübe mi ve sertfikalarımı kullanıp iş bulabilir miyim?

    YanıtlaSil
  20. Merhaba
    Fas/Kenitra biyoloji lisans mezunuyum fakat diploması kayboldugu icin yenisi vermiyorlar sadece bir yazi veriyorlar.
    Önlisans diplomam var.Evlenmeden once 13 yildan fazla oldu bitireli okulu.Yurt disinda uygun bir ücretle tekrar üniversite okuyabilirmiyimi.Şu anda Türk vatandaşıda oldum.Okulu fransızca okudum.Fransızca.ingilizce arapça ve türkce iyi biliyorum.Amacımız yurt dışna gitmek.bize nasıl bir yol gösterme konusunda yardımcı olabilirsiniz.şimdiden tesekkur eder

    YanıtlaSil
  21. Merhaba kızımda seneye ağız ve diş sağlığı bölümünü bitirecek.Ailem Fransa'da yaşıyor kızımıda göndermek istiyorum.Meslegini orda yapa bilmesi için nasıl bir yol izlemesi lazım.Lütfen acil bilgisi olan detaylı bilgi verebilirmi .Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorumlarinizi direk yazabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search