Misafirler için denedim bunu, daha once kompotlu yapmistim. Kremalisini yiyince kompotlunun çokta guzel olmadigini anladim :)


Misafirler için denedim bunu, daha once kompotlu yapmistim.
Kremalisini yiyince kompotlunun çokta guzel olmadigini anladim :)

Hamuru için;

125 gr un

50 gr pudra sekeri

60 gr kup kup kesilmis yumusak tereyag

15 gr toz badem

2 gr tuz

1 çirpilmis yumurta

kremali harci için;

Vanille puding (mavi paket) ( sekersiz vanilyali puding )


3 yemek kasigi toz seker

1 kutu sivi krema

1 yumurta sarisi

Uzerine:

3 elma

isterseniz pudra sekeri



Yapilisi;

Hamuru yogurup Streç filme sarip buzdolabinda dinlendirin biraz. O dinlenirken iç harci hazirlayin.Bunun için Crème fraiche seker ve toz vanilyayi çirpin. Ne çok koyu ne çok civik olsun ikisinin ortasi bi kivamda hazirlayin. Kuçuk tarte kalibinda yaptim ben siz isterseniz buyuk tart borcaminda yada istediginiz bir tepside yapabilirsiniz. Hamuru açip kaliba koyun. Elmalarin kabuklarini soyup ince ince dilimleyin ve ortadan ikiye bolun. Buyuk tepside yapacaksaniz ortadan ikiye bolmeyin, yarim ay seklinde kalsin, ama ben kuçuk kaliplarda yaptigim için ikiye boldum. Elmalari hamurun uzerine guzelce dizin ve ustune kremali karisimi dokun. 175° firinda once alt kismini pisirip daha sonra altli ustlu pisirin.