9.05.2020

Çiçek costuran, yaprak açtiran mayali tarif

.🌺Sardunyalarim evimde yer olmadigi icin butun kis disarda kaldi ve yapraklari soguktan renk degistirdi.
.🌺Mart-nisan ayinda budama yapilirmis ve dun (12 nisan 2020) yaprak ve dal budamasi yapip cogaltma yaptim.
.🌺Ya suda bekletip koklendirerek yada topraga direk dikerek cogaltiliyor.
.🌺Ben direk dikmeyi tercih ettim.
.
Bugun 9 mayis 2020 yaziyi yaziyorum ve 1 ay sonraki hallerini de paylasiyorum asagida. 
🌺Cicek ve yaprak costuran tarifi daha once denemistim faydasini gormustum.
.
.💠Bu karisim menekseleri de costuruyor bilginize.💠
.
.🌺Buraya da ekliyorum:
.
.🔆Yaprak ve cicek costuran tarif:
.
.
🔆1 yemek kasigi toz maya
🔆2 aspirin (yoksa onemli degil ben kullanmadim) 
🔆1 lt ilik kirecsiz su
.
.
.
Bir kabin icine aspirinleri ezip mayayi ekleyip 1 litre suyu ekleyip karistiriyorsunuz ve bu karisimi ciceklere yapraklara gelmeyecek sekilde dokuyoruz ciceklere.
.
.
❌Saksi altinda su birikmemesinz dikkat edin.
❌mayali suyu 3-4 ayda bir verin ama normal sulamayi bahar ve yazda haftada 2 defa yapin.
❌yapraklarina su gelmemesine dikkat edin cururuyor.
.
.
❇️Bu arada neden aspirin koyuluyor ciceklere aciklayalim: 
Asetil Salisilik asit (aspirin)  oksin hormonunu tetikler köklenmeyi arttırıcı etkisi vardır.❇️







1 yorum:

  1. Kendi çiçeklerimde denedim Çok güzel sonuç aldım tekrar teşekür ederim arkadaşım :)

    YanıtlaSil

Yorumlarinizi direk yazabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search