20.10.2020

BUYUK GÜN!! 21/09/2020 CAP PÂTISSIER (Pastacilik Lise diplomasi) PRATIK SINAVI

 Sinav gunu buyuk gun benim için! 

Bir gun oncesinden herseyimi hazirladim. Bize zaten uzun bir liste vermislerdi sinava getirmemiz için. Neredeyse 300€ luk malzeme satin aldik. Sef onlugu, kiyafeti ayakkabisi sapkasida  dahil. Sinavda çikacak sozlu sinavinada full hazirlanmistim. 


Sinav yerine sabah 06:30'ta gelip ustumuzu degistirdik bayanlara ozel olan bolumde. Daha sonra Malzeme çantami alip  laboratuara goturup biraktik ve sonra bir sinifa girdik. 07:00 civari o sinifta bize sinavin ilk asamasi olan L'ordonnancement de l'examen CAP Pâtissier    deniyor fransizca yani bir çesit is planlama sayfasini doldurma. 30 dk içinde bize verilen 4 pasta tarifini asagidaki sekilde dolurmamiz gerekiyor, saatlerini dakikalarini birbirine çakismayacak sekilde çok dikkatli bir sekilde doldurmaliyiz. Bunu okullarda dersini veriyorlar fakat ben disardan okudugum için kendi imkanlarimla internetten siteler, videolar, facebook gruplari, kitaplar vs ogrendim. Bunu doldurmak gerçekten çok zor. Hepsinin farkli pisme sureleri ve o asamada yapman gereken seyleri ozet seklinde yazmaliyiz ve kesinlikle asagida yazan "vocabulaire de pâtisserie" yi  yani pastacilik terimlerini kesinlikle çok iyi bilip ezberlemeliyiz. ( sozlu  sinavdada cikiyor) 

Bu planlama nasil doldurulur videosu asagida



Bunu doldurma asamasi bitince laboratuara gittik ve orda malzemelerimizi hazirlayip tezgahin ustune ve dolaba (tezgahin altinda oluyor genelde) koymamizi istediler. Herseyin yerini gosterdiler ve saat gelince baslamamizi istediler. Juri 4 kisiden oluyor genelde. Bizde de 4 kisi vardi. Laboratuarda 6 kisiydik. Hepimizin stand mikserleri ve tum malzemeleri vardi. Benim robotum biraz bozuktu sonra soyledim  degistirdiler. Yukardaki hazirladigimiz plana gore ise koyulmaya basladik saat geldiginde( sanirim 08:00 di basladiginda).


Basortusu meselesini açayim bu fotografla; Sinava basortusu ile girmek yasak. Pastacilik  ve mutfak sinavlarinda saç dusmesini engellemek için şeflerin şapkasından takmak mecburi.  ayrica boyun terlemesinden olusan boyundaki terin gidalara dusmesini engellemek içinde boyunluk takiliyor mecburi oda. Bende o firsatla tum  saçimi once iç basortumle kapattim daha sonra asagi resimdeki sarlot dedigimiz sef sapkasindan aldim. Boyunluguda siparis verdim ve çok guzel kapattim hem basimi hemde boynumu. Sizde bu sekilde yapabilirsiniz tesetturlu iseniz.  Aldigim sitenin ismi nisbets.fr





Benim sansima çikan tarifler (biz sujets diyoruz);

1: Entremets= Succès pistache 😎
2: Tarte= Tarte Rhubarbe 😎
3: Fabrication de à base de pâte à choux= Chaussons au poire
4: Viennoiserie= Brioche 8 tête individuelle 8 longue


Size hangileri çikacagini bilmiyorsunuz sans meselesi. Ben Entremets lerden Succès pistache çikmasina çok sevinmistim çunku daha once sinav için evde denemistim. ( evde hep pratik yaptim). Bu tarifleri google'da ismini yazip yanina "cap pâtissier" diye youtube da aratirsaniz çogunun CAP sinavina uygun tariflerini bulmus olursunuz. Ben o sekilde ogrendim hep çunku ucretli 1-2 yillik olan formasyonlar yapmadim. Tabi ben yapmanizi tavsiye ederim eger butçenize uyuyorsa asagi yukari 2000€ civari oluyor genelde.

Genelde sinavda once viennoiserie'lerden baslanir hamurun kabarma suresi oldugu için. O surede Entremets nin bisküvi hamuru hazirlanir tabi bunlar zorunlu degil kisinin çalisma sekline gorede degisiyor. Her dakikaniz her saniyeniz çok onemlidir çunku 7 saat içinde bu 4 tarifi yetistirmeniz gerekiyor. Hazirlama donurma kabarma tum asamalarini çok iyi ayarlamak gerekiyor bu yuzden.

Ben evde bir iki kere denemeler yapmistim ve daha once bahsettigim Fernando Maria'dan pratik kursu aldim gunu birlik. onun bana çok etkisi oldu hatalarimi , yanlislarimi, yapmam gerekenleri, yapmamam gerekenleri çok iyi ogrendim orda. Detaylari o postta okuyabilirsiniz.

Ben ilk once Brioche hamurunu yogurdum stand mikserde. Onu kabarmaya kenara koyduktan sonra Succès pistache' in biskuvi hamurunu  hazirladim ve pismeye koydum.Yanimiza bir kaç tane zamanlayici aliyoruz onlar piserken alarmlari ötüyor kontrol ediyoruz iyi oluyor. Onlar piserken tart hamurunu elimde yogurup hazirladim. O sirada juri etrafimizda gezip yaptigimiz teknikler dogru mu degil mi bakiyordu. Diger adaylari tek tek 15 dakikalik sozlu sinava çagiriyorlardi, sonra bana sira geldi. Baska bir odaya aliyorlar bizi ve teknik sorulari sorup cevaplara gore puan veriyorlar. (sonuçlari soylemiyorlar tabiki) Jurinin bana sordugu sorular zor degildi hepsine cevap verdim sadece bir tanesi aklima gelmedi onada yardimci oldu ilk iki harfini soyleyerek :)))  Sorular asagida:

Comment réaliser la Crème au beurre ? Succès pistache' in kremasi oldugu için sordu.
On replace quoi l’arôme a la place de pictache?
Qu’est-ce que c’est le masquer? Ça veut dire quoi ? yine Succès pistache ile ilgili bir soruydu.
Pour la tarte farine et beurre on mélange et c’est quoi son vocabulaire (sablage)

Daha sonra baska bir odada baska bir juri 
5 sens
Tenues professionnelle

Bu tarz sinavda çikan sorularin listesi bende  var,  internettede mevcut.  Ekleyebilirsem pdf leri ekleyebilirim sonra.

Soru cevap bittikten sonra pastalari pisirmeye devam ettim. Bir yandan pisenleri kontrol ediyor diger yandan digerlerini hazirliyordum. En son herseyi bitirdikten sonra suslemeleri yaptim. Bize verdikleri sureden 30 dk once herseyi bitirdim. Sunum odasina gotururken suslememe "waaoooww" demisti bir juri 😆   Cok sevindim. 15 dk onlarin tadlarina bakip puan vermelerini bekledik. En son tum laboratuari temizledik ( mecburuz yapmaya) ve daha sonra 14H gibi bitirip çiktik.

Cok korkuyordum ama elhamdullillah çok guzel geçti. Juri çok iyiydi, guler yuzluydu, laboratuvar  kullanisliydi, iyiydi.

Denemek isteyenler kesinlikle vazgeçmesin! Yapsin, denesinler! Ben hep acaba benim gibi Turkiye'den gelmis biri bu diplomayi aldi mi? Yapti mi? nasil yapti diye çok arastirdim ve bir sonuca ulasamadim ama  o insani ararken kendim o kisi oldum. Velhasili kelam sizde kendi hedefinize odaklanin ve asla pes etmeyin. O hedefte ilerleyin. Bugun olmazsa yarin olur, yarin olmazsa bir sene sonra olur, o sene olmazsa diger seneler olur. Allah isteyen çabalayana veriyor gerçekten. 

 


Yorum Gönder

Yorumlarinizi direk yazabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search