29.09.2020

Chef Fernando MARIA ile CAP ( Le certificat d'aptitude professionnelle ) BLANC deneyimim

Sinava girmeden once hazirlik olarak deneme sinavi satin aldim bir seften. Gerçek sinav oluyorsunuz puan veriyor degerlendiriyor. Ismi Fernando Maria. https://www.patiscoach.fr/cap-patissier-en-ligne-laboratoire  Bu deneme sinavinin bana çooookkkk yarari oldu. 

1) Laboratuvar ortamini gordum

2) Kullanacagimiz profesyonel firinlari,robotlari, malzemeleri gordul ve kullanmis oldum. Sinavi zamaninda yetistirebilip yetistemeyecegimi gordum.

3) Nerelere takildigimi, nelerde zorlandigimi farkettim. (Mesela hep yanimdakiler suan ne pisiriyor diye çok takildim, halbuki kendi isine odaklanman lazim)

4) Fransaizca pastacilik terimlerindeki eksiklerimi gordum.



Neyseki hepsini yetistirdim. Fernando çok iyi bir ogretici, surekli bizleri yureklendiriyor ve cesaret veriyor. Cok guzel tavsiler verdi (ve hepsini sinavda uyguladim iyi ki yapmisim)

sinavda kaliplar serbest






Oral sinavida olduk. Fernando çagirip 15 dk soru sordu. Bana ilk tavsiyesi juriye fransizcamin çok iyi olmadigini soylememi ve yavas konusmalarini rica etmemi soyledi. ( ki oyle yaptim ve juri gerçekten çok iyiydi, anlayisla karsiladi sansima)


Ben 4 numaraydim puan 20  uzeinden 10 du ama bence yinede iyiydi fransizcasi orta seviye olan biri için. 

Boyle firsatlari degerlendirmek lazim. CFA yani (Centres de Formation des Apprentis) de de boyle stajlar yada cap blanc lar oluyor. ama ben Fernando Maria'yi tavsiye ederim. 




Yorum Gönder

Yorumlarinizi direk yazabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search