27.09.2020

Leblebi helvasi (kurabiyesi) tarifi

 





Evdeki yenilmeyen leblebileri degerlendirip helvamsi bir leblebi  kurabiyesi yaptim 😄. Valla helva gibi cok guzel oldu. Cocukken leblebi tozu yerdik okullarin onunde satilirdi ama boyle yenildigini hic gormemistim 😁. Ben yaparkende yedim pistikten sonrada 2-3 tane yedip 🙊 kalanini asureyle dagittim.
Icinde leblebi tozu, un, siviyag pudra sekeri ve kabartma tozu var.


  • Yarım su bardağından az fazla pudra şekeri
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1,5 su bardağı leblebi tozu
  • Alabildiği kadar un (yaklaşık 2 su bardağı)


leblebi tozunu blenderle karıştırıyoruz 
Sıvı yağ ve pudra şekerini bir kaba alıyoruz karıştırıyoruz
sonra üzerine yavaş yavaş un ekleyip yumuşak bir hamur elde ediyoruz.
Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz ve yağladığımız tepsiye diziyoruz. Üzerine leblebi koyup süslüyoruz
Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında kurabiyeler çatlayana kadar yani yaklaşık 20-25 dk kadar pişiriyoruz.





















2 yorum:

  1. Tatını merak ettim. Belki bir gün bir yerde denk gelir, bende lezzetine vakıf olmuş olurum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. merhaba hanımefendi. bloğunuz ve yazılarınız çok güzel. akıcı ve kolay okunuyorlar. sanki sohbet tadında. duygularınızı çok güzel ifade ediyorsunuz gerçekten. umarım devam edersiniz yazmaya.

    YanıtlaSil

Yorumlarinizi direk yazabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search