13.10.2018

Meyveli tart yarismasi

Paris'e tasindigimdan beri oraya adapte olmak için bulundugum sehrin aktivitelerine katilmak için "centre socioculturel" sosyokültürel merkezlere kayit yaptirip kurslara programlara katiliyorum. Hem fransizcamin ilerlemesi içn iyi oluyor hemde bos kalmiyorum ve cevre ediniyorum.

Bugun de belediyenin duzenledigi yarismaya katildim😄 tart yapma yarismasi vardi. Maksat eglence ve etkinliklerde aktif olmak. Frambuazli tatli birinci oldu 🤨 ben ikinci oldum 😃 cok heyecanlandim sanki cok onemliymis gibi 😂 ilk defa yarismaya katildim sanirim ama juri baya begendi, profesyoneldi dedi 😋 sevindim bende 😁 darisi baska aktivitelere 😏




Tartimin kremasini fistikli pastaci kremasi ile yaptim.

Hamurunu ise "pâte sucrée" sekerli hamur denilen fransiz tart hamuru tarifi ile yaptim.


Hamurun tarifi;    6-8 kisilik

240 g un T55.
120 g tereyag.
120 seker.
1 buyuk yumurta (50 g)
1 çimdik tuz
aroma ( ben fistik aromasi kullandim)
5 kasik badem tozu


Yapilisi;
Un hariç tum malzemeleri karistirin unu azar azar ekleyin kivama gelince hamuru streçleyip buzdolabina kaldirin.

Fistikli pastaci kremasi için:
500 ml. süt
yarim çay bardagi şeker
1 adet yumurta
1 çay bardagi un
1 yemek kasigi nişasta
1 pk vanilya
100 gr beyaz çikolata
1 avuc kadar fistik hamuru (tarifi altta ama isteyen hazir kullansin)

Fistik hamuru tarifi:
120 g antep fistigi (tuzsuz)
30 g badem tozu
60 g seker
20 g su
3 damla fistik aromasi
1 kahve kasigi sivi yag
1 termometre

Fistik hamurunun yapilisi:
Fistigi firinda biraz kavurun, daha sonra seker ve suyu 121 dereceye gelene kadar kaynatin. Içine kavrulmus fistiklari atin ve seker kuruyup fistiklara yapisana kadar karistirin. fistiklar beyaz olunca ocagi kapatin. Diger tum malzemeler ile mikserle çekin. Bu asama biraz uzun macun kivamina gelene akdar çekmeniz lazim dikkat edin makinayi yakmayin :) ara ara yapin.

Kremanin hazirlanisi;
Fistik hamuru ve beyaz çikolata haric tum malzemeleri koyup pisirin orta ateste. krema pisince ocagi kapatin ve içine beyaz çikolatayi ve fistik hamurunu ekleyin karistirin. Homojen kivama gelince bir kaba koyup streçleyip burdabina kaldirin.

Buzdolabindaki tart hamurunu alip iki tane yagli kagit arasina koyup merdane ile açin. tart kalibini yaglayin ve hamuru yerlestirin. çatalla delikler yapin ve 180° derecede hafif kizarana kadar pisirin hamuru.

Pismis hamuru firindan çikartip sogumasini bekleyin. Soguduktan sonra içine fistikli pastaci kremasini koyun ve istediginiz gibi susleyin. Tart 6 saat beklerse tam kivamini almis olacaktir, ertesi gun daha iyi olacaktir tadi.


















Yorum Gönder

Yorumlarinizi direk yazabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search