Merhaba,

uzun zamandir tatil sebebiyle ara verdigim bloguma yeniden dondum :)

Ne kendime bloguma nede sizinkilere bakamadim ama insaallah bundan sonra bakabilirim.  Tatilim guzel geçti ama istanbul çok sicakti çookk. Senede bir kez gittigim için hep ailemin yaninda kaldim oyle tatil koyu falan yok bizde :) bizim tatilimiz ailmizin yani :))

Neyse ben direk tarifime geçeyim hanmlar, evde çok artan kekim oldugu için degerlendirmek istiyordum. Canim kayinvalidecigimin misafiri gelecegi için hemen bunu dusunup yapiverevim dedim :) Biz begendik tadini, gelenlerde sevdi. Sizde denerseniz belki seversiniz :))

Malzemeler:


  • Buzlugun attiginiz yada elinizde kalan artkan kekler
  • Turkiye'de tuzsuz labne peyniri Fransa'da mascarpone ( mascarpone buyuk marketlerde varmis, migros, carrefour'da falan )
  • 1 paket krem santi ( ben kakaolu kullandim )
  • Krema sertlestirici ( cremfix )
  • Nestle dessert kuvertur çikolata ( aman onu nerden bulcam simdi diyorsaniz dr oetker çikolata sosu )
  • Yarim kutu sivi krema



Yapilisi:

Herseyden once kremsantiyi krema sertlestirici ile hazirlayip buzdolabina koyun.Kekleriniz buzlu ise mikrodalgafirinda buzunu çozdurun ve elinizde ufalayin. Mikrdalga yoksa buzunu çozulmesini bekleyin. Buzlu degilse zaten diren bir kabin içine ufalayin.




labne peynirini yada mascarpone hangisini kullaniyorsaniz kekin içine koyup hamur gibi yogurun.isterseniz içine findik, fistik, ceviz kuru uzum katabilirsiniz.


 salata kasenize yada neyin içine yapmak istiyorsaniz streç film (sera) ile kaplayip kekini içine duzun. içine buzdolabinda kivama gelen kremsatiyi dokun



Hamurdan tekrar buyuk parça ile kremayi kapatin.


Siz çikolata sosunu yada kuvertur çikolatasini krema ile hazirmarken pastayida buzdolabinda bekletin.

Kuvertur çikolatasinin hazirlanmasi ( ganas ) : kremayi dibi tutmaz bie tasa koyup ocaga koyun ve kaynama noktasina getirin. Ocaktan alin ve içine kuvertur çikolatadan birz biraz koyup karistirin ve çikolatayi eritin. daha sonra sogutarak pastanin uzerine dokun. çok sogumasin yoksa sertlesiyor. çikolata sosu ile hazirlancaksa onu paketin arkasindan yaparsiniz zaten.


buzdolabinda biraz soguyup sertlesince uzerini susleyin.


afiyet olsuunnn :)