Merhabalar,

Cogu kisinin bildigi fakat benim yeni ogrendigim aliexpress.com sitesi dunyanin en buyuk perakende alisveris sitesi imis. Toptanci sitesi olarakta alibaba.com olarak geçiyor.  Çin'den bazi urunleri gerçekten çok ucuza alabilirisiniz. Simdiye kadar alisverislerimde bir sorun yasamadim,bir çok urunum geldi, bekledigim iki urun daha var; onlarada bir iki hafta içerisinde gelir umarim.

NOT: Kargolar çinden geldigi için en az 2 hafta en fazla 2,5 ay suruyor. Bunu goze alarak alisveris yapmaniz gerekli.

Simdi alisverisi nasil yapiyorum?

Siteye uye olduktan sonra, istediginiz urunu aramaya basliyorsunuz. Siteyi turkçeye çevirebilirisiniz. Ama benim tavsiyem ingilizce kullanin.


Mesela almak istediginiz urunu arama yapiyorsunuz, dikkat etmeniz gereken seyler sunlar:
1. Aramak istediginiz urunu yazin, mesela ben meshur mini kore saatlerini yazdim.
2. Free shipping kisma basin ve ucretsiz kargo seçenegini seçin
3. Hangi ulkedeyseniz orayi seçin.
4. Ve para biriminizi, Turkiyedekiler için TL seçenegi yok o yuzden dolar seçmek zorundasiniz.


Asagida saticilarin isimlerini ve aldigi puanlari yuvarlak içine aldim. Saticilarin iyi yorumlar almasi ve yuksek puanlar almasi, ayrica madalya, elmas ve kral taci almis olmalari gerekmektedir. Bu saticilarin guvenilirligini musterilerinin memnun kaldigini gosterir. Ayrica online olduklarinda inglizce olarak "service center" kismindan mesajlasip bilgi alabilirsiniz.






Urunu sepete atip ödeme seklini seçtikten sonra odemenizi yapiyorsunuz. Sanirim Paypal kaldirilmis. Ben kredi karti ile alisveris yapiyorum. Sanal kartla alisveris yapmak daha guvenliymis sanirim bankacilar bilir, sanal kartiniz varsa onunla alisveris yapin.


Sag ust kosede isminize basinca siparislerim (my orders) bolumunden siparislerinizi takip edebilirsiniz. 


Siparislerime basinca karsiniza asadaki sayfa çikiyor. # Sakin ola ki urun elinize geçmeden "CONFIRM ORDER RECEIVED"  yazan yere basmayin, o sizin bir bakima guvenceniz oluyor urun elinize geçmezse siteye bildirip paranizi iade alabiliyorsunuz. Ama ona basarsaniz eger sitenin hesabinda bekleyen para saticinin hesabina aktariliyor. 

Order No yazan yere basinca asagida fotografta urun detaylarini goreceksiniz. 



Bu detaylarda size verilen sure var. 1 numaradaki surede kaç gun yaziyorsa o gun geri sayiminda urun saticinin hesabina otomatik geçiyor. Bu da saticinin kendi guvenligi için. Eger urun sizin elinize geçtiyse ve odemeyi aktarmadiysaniz saticiya, site bunu bu sure bitiminde otomatik yapiyor.  Ama eger urun elinize geçmediyse ve sure azaliyorsa o zaman 2 numarada ki"REQUEST TO EXTEND DELIVERY DATE" yazan yere basip ek sure talep ediyorsunuz.




30 gun ya da 40 gun ne  kadar yazmak istiyorsaniz artik. Satici bunu onayliyor ve size ek sure veriyor.


  Hersey yolunda ise postaniz nerede ogrenmek için 2 numaradaki RB ile baslayan Kargo takip numaranizi 1 numaradaki yere basarak ogrenebiliyorsunuz.


 Ingilizce bilmiyorsaniz benim gibi http://translate.google.com/ dan yardim alabilrsiniz yada bir tanidiginizdan :)

Benim aldigim urunler ise sunlar:
Pasta malzemeleri gerçekten çok ucuz oluyor.

                                   



60 Parça dogum gunu seti aldim


ve minnie mouse kostumu , cake pop için çubuklar ve posetler ve balonlar


Elbise ve manto