Sert simiti cok severim. Citir citir gevrek gevrek. Ee gurbette olunca herzaman simit bulamiyoruz malesef. Sagolsun evcini gurbetcilerin imdadina yetismis ve bir simitciye gidip tarifini cok detayli bir sekilde ogrenip bize aktarmis. Sekerli pastane simitlerini sevmedigim icin ben seker koymayarak yaptim. Ayrica tarifi burdan degil Amerikada'ki Düygü arkadasimiz malzemeleri yariya indirerek yapmis vd guzel bir sonuc almis. Eglenceli yazisini okuyarak bende yaptim fakat tuzu biraz fazla kacirinca tam istedigim gibi olmadi :( ama kivami sertligi cok iyiydi.


Malzemeler;

500 gr  type 55 un (  Bu un protegin degeri yuksek 12-13 civri olan un ) 3,5 su bardagi civari
1 çay kasigi kuru maya yada 5 gr yas maya
2 tatli kasigi tuz
Uzum pekmezi
Kavrulmus susam




Evcini'nin Tarifi soyle: 
Önemli: Malzemelerdeki un, tuz ve maya oranına muhakkak dikkat edin. Temelde bütün hamur işlerinde aynı malzemeler kullanılmasına rağmen farklı tür sonuçlar alınmasının sebebi bu oranlar.
Tarif:
  • Unu ve tuzu bir kaba koyun, ortasını havuz yapıp sıcak suda erittiğiniz mayayı ve aldığı kadar suyu ekleyip, sertçe bir hamur yapın. Hamurun içindeki glutenin çalışması için 15 - 20 dakika hamuru yoğurun.
  • Kışın 60 dakika, yazın 30 dakika, mayalanması için bekletin. Daha sonra hamurdan parçalar koparıp tezgahın üzerinde ince uzun bir şekilde yuvarlayın. Hamuru halka yapın ve iki ucunu birleştirip, elinizle yuvarlayarak, birleşme yerini kaybedin.
  • Eşit oranda pekmezi ve suyu karıştırın. Hamurları pekmezli suyun içine batırıp, 2 - 3 dakika bekletin.  Ardından, pekmeze bulanmış hamurları, bir tepside duran susama bulayın ve 220 derece ısıtılmış fırında pişirin. Çok pişirirseniz, kurur. Az pişirirseniz hamur tadında olur. O ayarı iyi bulmak gerekiyor. 
Simit saraylarında simitler kara fırında, odun ateşinde pişiriliyor. Fırınlama, 5-10 dakika sürüyor. Pişerken fırının önünden ayrılmayın.
Simitlik Un: Yurtdışında yaşayanlar, simitlik un yerine, protein miktarı 12 - 13 civarında olan, ekmeklik un kullanabilirler.  Protein miktarı paketlerin üzerinde yazar. 
Pekmezli Su: Simitçiler, şeker pekmezi denen ve glikozdan yapılmış pekmezi kullanıyorlar. Evdekiler doğal pekmez kullanacağı için daha sağlıklı olacaktır. Yurtdışında yaşayanlar, pekmez bulamazlarsa maple syrup kullanabilirler. 


Ilginç olan su ki; benim hamurum iki saate yakin beklemek zorunda kaldi ama yinede kabarmadi malesef. ( Acaba sert simit istedigimi mi duydu acaba :P )

Pekmezi biraz sulandirip hamuru once pekmezli suda biraz beklettim ve sonra susama bulayip tepsiye dizdim. Sigmasi için duygu gibi kuçuk yaptim.





220 derecede Kizarana kadar pismesini bekledim fakat bir turlu kizarmadi. Artik çikarip baktim içi pismisti.Zaten evcini'de iyi takip edin yoka çok kuru olabilir diyordu. Duygu'nunkilerde çok kizarmamis demekki karafirinda veya odun atesinde pistikleri için oyle oluyor. Bunada raziyim canim. Yeterki simitim olsun :)


Duygu'ya uyup 3 tatli kasigi tuz atinca çok tuzlu oldu malesef. Ama ben tarife iki yazdim. Hatta 1,5 mu yazsaydim caba :S



Hamuru tam istedigim gibiydi. keske kizarsaydi biraz ah ah. Bunada sukur :)