Sevgili guzel gorumcem Sinejan'in dogum gunu için yaptigim pasta. Bu pastayi çok özenerek yapmak istedim fakat seker hamurunu bir turlu tutturamadim. Satin aldigim butik pastacilik  kitabindaki tarife gore yapiyorum ama nerde yanlis yapiyorum bilemiyorm. Amak kitabi almanizi kesinlikle tavsiye ediyorum, çok guzel bir kitap gerçekten.

Mail atip sordum artik aldigim cevapta herkes kursa giderek bu isi ogrenmis. Guzel Turkiye'm de hersey var , ne guzel. Bende katilmak isterdim bu kurslara. Tabi orda hazir helal seker hamurlarida satiliyor ve bu yuzdende benim gibi yapicam diye iskence çekmiyor kimse. Neyse dersimi aldim yaparsam hazir seker hamurundan yaparim artik.  Pandispanya tarifini yine kitaptaki tariften yaptim. Allah'im bu kek bu kadarmi guzel olur!! Tadina bakinca pastanin sanki filmlerdeki gibi birden geçmise donersin hopppp bende  Turkiyede yedigim pastalara gittim :) 3 dilimmi yedim artik hatirlamiyorum.

Keki pisirip A harfini biçimlemek için kestigimde arta kalan kekle kayinvalideme misafirleri için bir pasta yaptim. Ama o pastam her nedense ayri bir guzel olmus, herkes tarif istedi :)
Onu sonra vercegim tarifini ( Sinejan sabirsizlikla bekliyor zaten :) )






Pandispanya için;

22 cm çapindaki kalip için; ( ben daha buyuk kalip kullandigim için miktari biraz arttirdim )

8 buyuk boy yumurta ( oda sicakliginda )
200 gr toz seker
80 ml su
165 gr un
50 gr kakao ( kesinlikle nestle kakaoyu oneririm, harika tadi var )
1 çay kasigi vanilta ozutu ( ben bunu kullaniyorum )

Yapilisi;

Once firini 175° ye ayarlayin isinmaya baslasin
yumurtalarin sarisini ve beyazini ayirin. Sarisini  çirpma kabina koyup içine sekerin yarisini suyu ve vanilyayi ekleyerek rengi açilana kadar çirpin. Beyazini cam kasede kalan seker ile kopurtunki krema kivamina gelsin. Unu ve kakaoyu ince elekte yumurtanin sarilatinin uzerine eleyin ve mikserle çirpin. Krema haline gelen yumurtanin beyazini tahta kasikla sarisina ekleyip yavasça sondurmeden alttan yukari dogru karistirin. Yagli kagitla kapladiginiz kaliba dokun ve firina koyun. 45-50 dk pisirin ama ilk 20 dk sakin firinin kapagini açmayin.

Kekiniz pisince firindan çikarin ve izgara telin uzerine koyup sogumaya birakin. Sogunca ikiye bolun ve arasina ne koyacaksaniz kekinizi meyvesuyula islatarak iç malzemenizi koyun. Ben  visne susuyla islatip  krema ve ustune frambuaz sosu koydum.

Frambuaz sosu için:

Bir paket donmus frambuaz ( buzu çozulmus )
1,5  bardak toz seker
Parçalayicindan geçirip sekerle iyice ezin.

Ganas için
200 ml sut kremasi (sivi krema)
200 gr kuvertur çikolata

Kremayi kaynama noktasina kadar isitip sonra çikolata parçalarini ekleyin ve karistirin. Butun çikolata bitince karistirmayi birakip buz dolabinda sogutun, vaktiniz varsa oda sicakliginda sogutun. Arada bir karistirarak kivamini ayarlayin. Sogudukça koyulacaktir. Koyu ve pastaya surulebilecek kivama gelince dolaptan çikarin.

Pastayi A harfi seklinde kesin ikiye bolun. Arasina istediginiz malzemeleri koyup birlestirin ve ustunu ganas kremasi ile kaplayin. Seker hamuru ile istediginiz sekilde susleyebilirsiniz.

Not: Seker hamuurum çok basarili olmasada yinede vazgeçmeyecegim :) çunku çok seviyorum seker hamuru ile çalismayi. Hazir seker hamuru almak en iyisi olacak.