16.02.2011

HIMBIL

Bir adet çakma himbil yaptim :) Bu isim yorelere gore degisiyor kimisi hambal diyor kimisi baska birsey.

Kayinvalidemler çerkes oldugu için onlara ozgu bir isimmis bu. Kuçuk bebeginiz varsa yapmanizi hiç tavsiye etmem :) çunku çok vakit aliyor. Tarif orjinal tarif degil. orjinalini annem gelince alicam sonra eklerim. Simdilik benim tarifim kalsin.

Goruntusu çok kotu oldu ama tadi guzeldi :)



Hamurun malzemeleri:
  • 3 su bardağı un (kivama gore artabilir)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • ılık su
  • 1 yumurta

Hazırlanması:
Malzemelerle mantı hamuru gibi sertçe bir hamur yoğurun. üzerini temiz bir bezle örtüp 15 dakika dinlendirin. Bu arada patatesli harci hazırlayın.

iç malzemeler:

  • 4 orta boy patates
  • kirmizi toz biber
  • tuz

Benim çok vaktim olmadigi için pataesleri haslamadim. Mikrodalga firinda 15 dk da çok guzel pisiyor. Daha sonra ezip baharatini tuzunu ekliyorsunuz.

Hamuru guzelce açip buyuk kareler seklinde kesiyorsunuz ve ortasina papates harcini koyup sikica kapatiyorsunuz. Hamurları tuzlu kaynar suda haşlayın. suyun yüzüne çıktıktan yaklaşık 5 dakika sonra tencereden çıkarın. (Piştiklerinden emin olmak için bir tanesi alıp, ikiye keresek bakın.) Hepsini geniş bir tabağa alıp yağda kızdırılmış pul biber veya yoğurt ile servis yapın.

Yorum Gönder

Yorumlarinizi direk yazabilirsiniz.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search